Adreswijziging vanuit het buitenland

Adreswijziging vanuit het buitenland: Belg.

Meer info vind je hier.

Adreswijziging vanuit het buitenland: niet-Belg.

Documenten voor te leggen bij aanmelding anders geen inschrijving/rijksregisternr.:

  • Bewijs van uitschrijving Nederlandse gemeente of Abmeldebestätigung Duitse gemeente, met hierop de vermelding van de burgerlijke staat. (Indien de burgerlijke staat niet vermeld wordt: uittreksel uit het bevolkingsregister)
  • Geldig paspoort of identiteitskaart.
  • Een huurcontract of koopakte.
  • Bewijzen van bestaansmiddelen:
    • Of: Indien tewerkstelling in België: arbeidscontract / bijlage 19bis (standaardformulier), of bewijs van 3 maanden werk via uitzendkantoor. Indien tewerkstelling in het buitenland: arbeidscontract + 3 recente loonstroken (3 mnd).
    • Of: Indien u een zelfstandige activiteit uitoefent in het buitenland:
      • Recent bewijs van inschrijving Kamer van Koophandel.
      • Bewijzen van inkomsten (kan aan de hand van de jaaropgave, loonstroken of bewijzen stortingen van zaak naar privé).
    • Of: Indien de zaak in België gevestigd is:
      • Recent afgeleverd volledig uittreksel van de Kruispuntbank van ondernemingen, met een ondernemingsnummer.
      • Bewijs van aansluiting bij een sociaal verzekeringsfonds. (conform het standaard model)
    • Of : Bij invaliditeitsuitkering, (vervroegd) pensioen, ouderdomsuitkering, of bij een uitkering van de arbeidsongevallen- of beroepsziekteverzekering, moet u hiervan het bewijs leveren.
  • Bewijs van ziektekostenverzekering (S1-formulier, attest mutualiteit of Europese zorgpas).
  • Kinderen (jonger dan 21 jaar, indien ze samen met u verhuizen):
    • Recent afgeleverde geboorteakte (ev. legalisatie + vertaling).
    • Indien het minderjarig kind slechts vergezeld is met één van de ouders: toestemming van de afwezige ouder (verklaring + kopie paspoort / IK), of een bewijs dat deze toestemming niet nodig is.

Kan op een later moment voorgelegd worden:   

  • Bewijs van burgerlijke staat: (buitenlandse akten indien nodig met legalisatie en vertaling)
    Gehuwd: huwelijksakte met vermelding van afstamming.
    Bij echtscheiding: huwelijksakte en echtscheidingsakte (voor Nederland certificaat 39).
    Weduw(e)naar: huwelijksakte + overlijdensakte.
  • Recent afgeleverde geboorteakte.
  • Ongehuwd: recent uittreksel bevolkingsregister laatste woonplaats
  • Rijbewijs: wij maken een kopie, om uw rijbewijs te registreren (of om te wisselen).

Contactinformatie