Adreswijziging vanuit het buitenland
Adreswijziging vanuit het buitenland: Belg.
Meer info vind je hier.
Adreswijziging vanuit het buitenland: niet-Belg.
Documenten voor te leggen bij aanmelding anders geen inschrijving/rijksregisternr.:
- Bewijs van uitschrijving Nederlandse gemeente of Abmeldebestätigung Duitse gemeente, met hierop de vermelding van de burgerlijke staat. (Indien de burgerlijke staat niet vermeld wordt: uittreksel uit het bevolkingsregister)
- Geldig paspoort of identiteitskaart.
- Een huurcontract of koopakte.
- Bewijzen van bestaansmiddelen:
- Of: Indien tewerkstelling in België: arbeidscontract / bijlage 19bis (standaardformulier), of bewijs van 3 maanden werk via uitzendkantoor. Indien tewerkstelling in het buitenland: arbeidscontract + 3 recente loonstroken (3 mnd).
- Of: Indien u een zelfstandige activiteit uitoefent in het buitenland:
- Recent bewijs van inschrijving Kamer van Koophandel.
- Bewijzen van inkomsten (kan aan de hand van de jaaropgave, loonstroken of bewijzen stortingen van zaak naar privé).
- Of: Indien de zaak in België gevestigd is:
- Recent afgeleverd volledig uittreksel van de Kruispuntbank van ondernemingen, met een ondernemingsnummer.
- Bewijs van aansluiting bij een sociaal verzekeringsfonds. (conform het standaard model)
- Of : Bij invaliditeitsuitkering, (vervroegd) pensioen, ouderdomsuitkering, of bij een uitkering van de arbeidsongevallen- of beroepsziekteverzekering, moet u hiervan het bewijs leveren.
- Bewijs van ziektekostenverzekering (S1-formulier, attest mutualiteit of Europese zorgpas).
- Kinderen (jonger dan 21 jaar, indien ze samen met u verhuizen):
- Recent afgeleverde geboorteakte (ev. legalisatie + vertaling).
- Indien het minderjarig kind slechts vergezeld is met één van de ouders: toestemming van de afwezige ouder (verklaring + kopie paspoort / IK), of een bewijs dat deze toestemming niet nodig is.
Kan op een later moment voorgelegd worden:
- Bewijs van burgerlijke staat: (buitenlandse akten indien nodig met legalisatie en vertaling)
Gehuwd: huwelijksakte met vermelding van afstamming.
Bij echtscheiding: huwelijksakte en echtscheidingsakte (voor Nederland certificaat 39).
Weduw(e)naar: huwelijksakte + overlijdensakte. - Recent afgeleverde geboorteakte.
- Ongehuwd: recent uittreksel bevolkingsregister laatste woonplaats
- Rijbewijs: wij maken een kopie, om uw rijbewijs te registreren (of om te wisselen).
Contactinformatie
dienst burgerzaken
Administratief Centrum Maaseik
Lekkerstraat 10
3680 Maaseik- 089 560 560
- bevolking@maaseik.be
openingsuren
- Vandaag gesloten
- Morgen gesloten