De coronaregels voor evenementen wijzigen naargelang de epidemiologische situatie. Neem een kijkje op www.info-coronavirus.be voor actuele info over activiteiten in het algemeen (sport, cultuur, horeca) of op www.ikorganiseer.be voor meer specifieke informatie over (muziek)evenementen.
Contactpersoon 1
Contactpersoon 2
Het totaal van de uitgedeelde en/of verkochte toegangskaarten mag de capaciteit van de zaal niet overschrijden!
Prijs tickets
Gegevens zaal/terrein
Indien het om een specifieke locatie gaat, bevindt die zich altijd op het grondgebied van Maaseik en het land België.
Gegevens verhuurder/eigenaar
Accommodaties moeten voldoen aan de wettelijke voorschriften. Vind jouw activiteit plaats in open lucht en worden er tijdelijke installaties geplaatst (vb. tenten, podia), dan moet je een inplantingplan toevoegen. De voorwaarden vind je via www.bwol.be.
Zo ja, gelieve naam, adres en telefoon nummer door te geven
Vraag tijdig de nodige keuringen aan (brandweer, FAVV, tijdelijke elektrische installaties, …). Check de richtlijnen van de brandweer op www.bwol.be in geval van tijdelijke inrichtingen (tenten/overkapping voor 50 personen en meer).
Vermeld hieronder de gegevens van externe personen die bij de organisatie betrokken zijn: (telkens naam, voornaam, adres en telefoon-/ GSM-nummer)
Wens je een afwijking op de wettelijke geluidsnorm van max 85dB(A)Laeq, 15min? Duid dan hieronder aan welke afwijking je wenst aan te vragen en hou rekening met de na te leven voorwaarden
Na te leven voorwaarden < 85dB(A)Laeq, 15 min:
Na te leven voorwaarden > 85dB(A)Laeq, 15min maar< 95dB(A)Laeq, 15min:
Na te leven voorwaarden> 95dB(A)Laeq, 15minmaar< dan 100dB(A)Laeq, 60min:
je meet gedurende de hele activiteit het geluidsvolume.
je registreert en bewaart het gemeten volume gedurende de hele activiteit.
Voor een inname van het openbaar domein kan het zijn dat de normale verkeerstroom tijdelijk moet worden gewijzigd.
Nadar en signalisatie worden ter plaatse geleverd door de stadsdiensten. De organisatie plaatst de nadar en signalisatie conform het politiereglement en zorgt ervoor dat de materialen na het evenement op de oorspronkelijke plaats terug worden gezet.
Podiumwagen (12 x 6,5 m plaats voor 100 stoelen)
De waarborg voor de podiumwagen bedraagt € 250.
Podiumelementen
De waarborg voor de podiumelementen bedraagt € 25.
Vlaggenmasten
De waarborg voor de vlaggenmasten bedraagt € 250.
Vlaggen
De waarborg voor de vlaggen bedraagt € 40 (tot5 stuks) en € 75 (vanaf 6 stuks).
Nadar
Herashekken
Vuilniszakhouders
Tafels (25 stuks 3m. x 0,60m)
Beschermmatten voor sportvloer 17 stuks (20m/rol – breedte 1,54m, dikte 2mm)
Afhaaladres: Stedelijke Werkplaats, Canadastraat 46 089 86 78 00
Openingsuren ma – vrij: 7.30 tot 15 uur
Periode van ontlenen (maximum 1 week):
Podiumwagen, podiumelementen en nadar worden ter plaatse gebracht. De andere materialen moeten worden afgehaald.
* Er zijn aanplakzuilen op volgende locaties: Schoolstraat, Scholtisplein, Van Eycklaan, Kolonel Aertsplein.
** Meld je activiteit op deze databank en ze verschijnt automatisch in Uit in Maaseik, zowel in MAzine als op de website van stad Maaseik.
Polis Burgerlijke Aansprakelijkheid (BA) is verplicht voor elke vereniging!
Gratis vrijwilligersverzekering. Deze verzekering wordt gratis aangeboden door het Vlaams Steunpunt voor Vrijwilligerswerk en dekt zowel burgerlijke aansprakelijkheid, lichamelijke ongevallen, als rechtsbijstand. Een vereniging kan jaarlijks een beroep doen op 100 gratis vrijwilligersdagen.
Gratis vrijwilligersdagen kan je aanvragen via: www.gratisvrijwilligersverzekering.be Hier vind je ook meer info over de aansprakelijkheid en de schadeaangifte.
De organisator van een evenement is verantwoordelijk voor de veiligheid van de bezoekers. Het verloop van het evenement kan je voor een groot deel vooraf plannen. Toch kunnen er zich onvoorziene situaties voordoen die de veiligheid van bezoekers in het gedrang brengen. Op dat ogenblik is het belangrijk om voorbereid te zijn en snel te handelen. Een veiligheidsplan is hiervoor een onmisbaar document. Voor sommige evenementen kan de stad, op basis van een risico analyse door de veiligheidsdiensten, een dergelijk veiligheidsplan verplichten. Een modeldocument werd opgesteld door de AD Crisiscentrum en kan je vinden op de webiste van de FOD Binnenlandse Zaken.
Een checklist met mogelijke risico’s waarmee je als organisator best rekening houdt, kan je hier downloaden.