E-loket
Hoe werkt het e-loket?
De aanvraag van een afschrift, uittreksel of attest gebeurt zo:
- Kies hieronder het document dat je wil aanvragen.
- Meld je aan met je eID-kaartlezer of via Itsme (een applicatie waarmee je op een veilige en gemakkelijke manier kunt inloggen, zonder kaartlezer).
- Vul het formulier in en verzend het.
Je krijgt het opgevraagde document in het e-loket en ontvangt een mail met een link naar het document. Heel wat documenten belanden onmiddellijk in je mailbox. Bij sommige aanvragen is er nog een tussenkomst van een ambtenaar nodig en zal het document binnen enkele werkdagen beschikbaar zijn.
- Nieuwe PIN/PUK- codes voor eID of KIDS-ID
- Attest van woonst (Niet geschikt voor Nederlands paspoort. Neem hiervoor contact op met dienst burgerzaken)
- Attest van verblijf voor een huwelijk
- Attest van woonst met adressenhistoriek (enkel Maaseik)
- Attest van woonplaatshistoriek (Maaseik en andere gemeenten)
- Attest van nationaliteit
- Attest van verblijf en nationaliteit
- Attest van wettelijke samenwoning
- Attest samenstelling gezin
- Attest van leven
- Attest wijze van teraardebestelling
- Attest van reistoelating minderjarig kind
- Uittreksel bevolkingsregister
- Afschrift geboorteakte
- Afschrift huwelijksakte
- Afschrift overlijdensakte
- Grafconcessie: aanvraagformulier
- Uittreksel strafregister
- Adreswijziging melden