internet-grijs.jpg

Het internet. Ook uw zaak!

Helemaal mee online in drie gratis sessies door de DIGITALE ACADEMIE MAASEIK

Je hoort niets anders: zet in op e-commerce, beleving in je winkel, zoekmachineoptimalisatie. Maar wat moet je nu écht doen om door de bezoeker van vandaag online gevonden te worden, te maken dat de bezoeker ook echt een klant wordt en zelfs een ambassadeur voor je bedrijf?

Leer er alles over tijdens 3 GRATIS sessies, georganiseerd door de Digitale Academie van de stad Maaseik:

  1. Hoe maak ik mijn onderneming ruim bekend op het internet?

  2. Hoe maak ik van bezoekers die online geïnteresseerd zijn in mijn producten of diensten klanten?

  3. Hoe maak ik van bestaande klanten ambassadeurs en zorg ik voor instroom van nieuwe leads?

 

1. Hoe maak ik mijn onderneming ruim bekend op het internet?

Donderdag 24 oktober om 19.30 uur

Hoe versterk ik de online aanwezigheid van mijn onderneming? Over welke mogelijkheden beschik ik om ervoor te zorgen dat mijn onderneming online gevonden wordt?


Doelstellingen:

Praktische tips om jouw onderneming in de kijker te zetten, zowel in Google als op Facebook. Bespreken welke mogelijkheden beide bedrijven bieden om bezoekers de weg naar jouw website te wijzen via zowel organisch als betalend zoekverkeer.

  • Organisch verkeer:
    • Google Search.
    • Zoekmachine optimalisatie (SEO):
      • Wat zijn de belangrijkste kenmerken?
      • Welke aspecten heb je als ondernemer zelf in de hand?
    • Social Media: do’s en don’ts.
  • Betalend zoekverkeer:
    • Google Ads:
      • Adverteren op Google Search op basis van zoekopdrachten.
      • Doelgericht adverteren met Google Ads remarketing.
      • YouTube Ads - potentiële klanten bereiken tijdens het bekijken van video’s.
    • Facebook Ads:
      • Wat is het en hoe werkt het?
      • Bezoekersgedrag analyseren m.b.v. Facebook Pixel.
      • Remarketing van website visitors: gericht Facebook advertenties tonen aan profielen die je website eerder bezocht hebben.
      • Optimalisering doelgroepen en advertenties richten op toekomstige klanten.

Doelgroep:

We richten ons op elke ondernemer - van starter tot KMO met jarenlange ervaring.

PROGRAMMA 
19.30 uur

onthaal met broodjes

20.00 uur

een woordje uitleg bij de Digitale Academie Maaseik, door Marc Vereecken – Schepen lokale economie

20.10 uur

Val online op: vindbaar en overtuigend zijn op het internet, door Thomas Houben – zaakvoerder Cre8, Creative Web Agency

21.00 uur

Pauze

21.10 uur

Ondernemersgetuigenis en interactieve sessie. Hoe leunt de theorie zo dicht mogelijk aan bij je dagdagelijkse realiteit, door Thomas Houben, zaakvoerder Cre8, Creative Web Agency

22.00 uur

Netwerkdrink

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De spreker Thomas Houben

 

Als founder en co-founder van CRE8 heeft Thomas een passie voor alles wat digitaal is.

Heb je al eigen vragen of wil je ervaringen mailen? Stel deze dan bij je aanmelding aan Thomas. Zo wordt het zeker een sessie ‘op maat’.

 

 

PRAKTISCH 
LocatieHotel Van Eyck
Datim24 oktober om 19.30 uur
PrijsGRATIS
OrganisatorStad Maaseik met de steun van VLAIO

 

SCHRIJF JE HIER IN!

2. Hoe maak ik van bezoekers die online geinteresseerd zijn in mijn producten of diensten klanten?

Donderdag 14 november om 19.30 uur

Over welke mogelijkheden beschik ik om bezoeken aan mijn website om te zetten naar echte conversies? Hoe vorm ik een bezoek om tot een waardevolle handeling voor mijn onderneming?

Doelstellingen:

Uitdiepen en gebruiken van visitor metrics:

  • Uiteenzetting Google Analytics.
  • Website bezoeken analyseren (visitors tracking).
  • Data aggregatie om meer informatie te krijgen over specifieke gebruikersgroepen.
  • Visitor doelen instellen om zo actie te ondernemen en conversies te meten:
    • aankopen doen via je webshop
    • invullen en versturen van een contactformulier
    • nieuwsbrief sign-up

Doelgroep:

We richten ons op elke ondernemer - van starter tot KMO met jarenlange ervaring.

PROGRAMMA 
19.30 uur

onthaal met broodjes

20.00 uur

een woordje uitleg bij de Digitale Academie Maaseik, door Marc Vereecken – Schepen lokale economie

20.10 uur

Maak van een online bezoek een echte conversie met een weloverwogen marketingplan, door Thomas Houben – zaakvoerder Cre8, Creative Web Agency

21.00 uur

Pauze

21.10 uur

Ondernemersgetuigenis en interactieve sessie. Hoe leunt de theorie zo dicht mogelijk aan bij je dagdagelijkse realiteit, door Thomas Houben, zaakvoerder Cre8, Creative Web Agency

22.00 uur

Netwerkdrink

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De spreker Thomas Houben

Als founder en co-founder van CRE8 heeft Thomas een passie voor alles wat digitaal is.

Heb je al eigen vragen of wil je ervaringen mailen? Stel deze dan bij je aanmelding aan Thomas. Zo wordt het zeker een sessie ‘op maat’.

 

 

PRAKTISCH 
Locatie

Domein Het Warredal, vergaderzaal de Lodge,
Ketelstraat 77, in Neeroeteren

Datum14 november om 19.30 uur
PrijsGRATIS
OrganisatorStad Maaseik met de steun van VLAIO


SCHRIJF JE HIER IN!

3. Hoe maak ik van bestaande klanten ambassadeurs en zorg ik voor instroom van nieuwe leads?

Donderdag 5 december om 19.30 uur

Ambassadeurs kunnen een enorme troef zijn voor je bedrijf op het gebied van
naamsbekendheid en leadgeneration. Hoe win je klanten voor je die zo tevreden zijn dat ze uit zichzelf reclame voor je onderneming willen maken?

Doelstelling:

Bespreken:

  • Sociaal engagement: Het doorlopende engagementsproces dat je als bedrijf onderneemt met een doelgroep.
  • NPS of Net Promoter Score: Op een schaal van 1 tot 10 - hoe graag zou een klant een product of dienst aanbevelen aan bv. vrienden of familie?
    • Wat zijn promotors en neutrals?
    • Wat met critici?
  • Handige tools voor het meten van klantentevredenheid (NPS).
  • Leadfunnel: Wat is het, en hoe helpt het om onze omzet te vergroten?
  • Onboarding proces: Hoe verwelkom ik nieuwe klanten en maak ik hun wegwijs in aangeschafte diensten en/of producten?


Doelgroep:

We richten ons op elke ondernemer - van starter tot KMO met jarenlange ervaring.

PROGRAMMA 
19.30 uur

onthaal met broodjes

20.00 uur

een woordje uitleg bij de Digitale Academie Maaseik, door Marc Vereecken – Schepen lokale economie

20.10 uur

Het doorlopende engagementsproces dat je als bedrijf onderneemt met je doelgroepen, door Thomas Houben – zaakvoerder Cre8, Creative Web Agency

21.00 uur

Pauze

21.10 uur

Ondernemersgetuigenis en interactieve sessie. Hoe leunt de theorie zo dicht mogelijk aan bij je dagdagelijkse realiteit, door Thomas Houben, zaakvoerder Cre8, Creative Web Agency

22.00 uur

Netwerkdrink

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De spreker Thomas Houben

Als founder en co-founder van CRE8 heeft Thomas een passie voor alles wat digitaal is.

Heb je al eigen vragen of wil je ervaringen mailen? Stel deze dan bij je aanmelding aan Thomas. Zo wordt het zeker een sessie ‘op maat’.

 

 

PRAKTISCH 
Locatie

Kasteel De Schans, Kasteelstraat 18 in Opoeteren

Datum5 december om 19.30 uur
PrijsGRATIS
OrganisatorStad Maaseik met de steun van VLAIO


SCHRIJF JE HIER IN!

Met steun van: