Kelly Poukens aangesteld als officiële stadsambassadeur

24
apr
2024

Met trots kondigt Stad Maaseik de benoeming aan van Kelly Poukens tot officiële stadsambassadeur. Kelly Poukens, klassieke sopraan, is tevens het gezicht van de Duurzame Kunstmerkdagen, die ook vanaf vandaag gelanceerd worden.

Eer je helden
Kelly Poukens is een bekend gezicht in de culturele wereld en haar betrokkenheid bij Maaseik is diep geworteld. Haar talenten als operazangeres, haar indrukwekkende achtergrond, waaronder deelname aan de prestigieuze Koningin Elisabethwedstrijd vorig jaar en haar warme band met haar geboortestad maken haar de perfecte keuze als ambassadeur voor Maaseik.

Kelly Poukens deelt graag haar enthousiasme voor haar rol als stadsambassadeur: "Thuiskomen in Maaseik betekent voor mij een warm gevoel van geborgenheid. De stad, doordrenkt van geschiedenis en cultuur, biedt talloze mogelijkheden om te verkennen via prachtige wandel- en fietsroutes. Lokale handelaren en ambachten, vaak van generatie op generatie overgedragen, leveren met de glimlach kwaliteitsvolle (streek)producten, waar ook de vele toprestaurants gretig gebruik van maken. De hartelijke gastvrijheid strekt zich uit van jong naar oud en de unieke grenspositie van Maaseik symboliseert de warme ontvangst die 'De Limburgers' kenmerkt."

Merkdagen ter promotie van Stad Maaseik
Het Merkdagenconcept is in het leven geroepen om het unieke watermerk van Maaseik te verbinden met de dynamiek van de lokale economie. De Merkdagen beogen het stimuleren van winkelen, culinaire belevingen, recreatie en diverse andere stadsactiviteiten en delen het jaar op in 4 periodes:

  • Duurzame Kunstmerkdagen: april-juni
  • Sprankelende Watermerkdagen: juli-augustus
  • Historische Smaakmerkdagen: september-oktober
  • Verbindende Feestmerkdagen: november-december

Het doel van deze Merkdagen is om de samenhang tussen verschillende belanghebbenden in Maaseik te verbinden: van stadsbestuurders en lokale ondernemers tot verenigingen en inwoners. Door dit initiatief wil men het gemeenschappelijke stadsgevoel versterken en tegelijkertijd de lokale economie een impuls geven.

Voor de campagnes van de 4 Merkdagenperiodes werkte Stad Maaseik bewust samen met lokale inwoners en personen met een sterke band met Maaseik.