Vastgoedinformatie aanvragen
Bij de verkoop of langdurige verhuur van een woning moet je allerhande informatie (overheidsplannen, vergunningen, milieu, natuur, erfgoed, grond- en pandenbeleid, erfdienstbaarheden, heffingen) ter beschikking stellen aan de koper.
Een aanvraag voor een dossier vastgoedinformatie in onze stad bedraagt €105 per kadastraal perceel.
Naast de gemeentelijke retributie wordt er ook een platformretributie van €36,50 aangerekend per kadastraal perceel. Meer informatie over de kostprijsberekening kan je terugvinden op de gebruikersomgeving van het VastgoedinformatieplatformHoe kan je een aanvraag doen? Je bent:
- Notaris: je kan enkel een aanvraag doen via de IBOT-applicatie in uw eNotariaat.
- Vastgoedmakelaar: je kan een aanvraag doen via de toepassing RealSmart of via het Vlaamse webportaal.
- Burger of overheidsinstantie: via het Vastgoedinformatieplatform.
Specifieke dieptevragen of interpretaties kunnen nog steeds gericht worden naar de gemeente (bv. vragen van bodemdeskundigen over de risicogrond i.k.v. bodemonderzoek).
De stad Maaseik levert geen bodemattesten af. Een bodemattest wordt uitgereikt door de Openbare Vlaamse Afvalstoffenmaatschappij (OVAM).
Contactinformatie
Dienst Omgeving
Administratief Centrum Maaseik
Lekkerstraat 10
3680 Maaseik- 089 560 560
- omgeving@maaseik.be